Får ej vara sjuk i dagens samhälle!

Detta kommer nog bli ett långt inlägg, tror jag..Men jag måste bara få skriva av mig!
Som dom flesta vet så jag sjuk rätt ofta, har tagit prover och allt, senaste testet visade att jag har dåligt med vita blodkroppar. Men men iaf, att vara sjuk är inget man får vara i dagens samhälle. Och det hatar jag. Att vara sjuk är inget man rår för. Jag kan inte rå för att jag suger åt mig förkylningar och magsjuka som en mygga suger blod. Jag kan inte heller rå för att jag är så pass överrörlig så jag har problem. Det är inte mitt fel att mina handleder inte är starka, pga min överrörlighet, det är inte mitt fel att mina höfter "hoppar ut", det är inte mitt fel att min mage är känslig så vid minsta lilla stress eller liknande så får jag magkatarr. Trots att jag förklarat det för lärare, rektor och annat, så har dom ändå inte lyssnat. Utan dom ska  alltid komma på en annan anledning. Det har varit allt från att min mamma "håller mig hemma för hon vill" till att "nä, du är hemma för att du är mobbad".. Jag fattar inte vad som är problemet? ÄR JAG SJUK SÅ ÄR JAG! Det är inte direkt som att jag VILL vara hemma, och medvetet få dåliga betyg pga det. Sen så är det en annan sak jag inte fattar heller, det är att lärare säger att man ska höra av sig tidigt på morgonen, typ en timme innan skolan börjar. Jag förstår dom till en viss del, men jag sjukanmäler mig ändå inte tidigt på morgonen. Jag kliver inte upp och tänker "nä, idag orkar jag inte fara på skolan, jag känner mig sjuk". Utan jag FÖRSÖKER.Men tyvärr så får man inte ha dessa problem i dagens samhälle. Man får inte vara sjuk! Jag hatar det.Just nu är jag faktiskt glad att gå på Norsjö Gymnasium. Det är litet, vilket gör att man får bättre relationer till lärarna. Det är något positivt för mig, för när jag då är sjuk, då hjälper lärarna till med att ha uppgifter man kan göra för att komma ikapp, eller så pratar man bara med dom. Dom förstår bättre än på större skolor. Det tycker jag i alla fall. Synd att alla inte är så..Men men, jag gör mitt bästa. Och det räcker för mig. Mer än det kan jag inte göra.

Kommentarer
Postat av: tobbe :)

nä, jag håller helt klart med dig! Inte ditt fel att du råkar vara sjuk pga problem som mindre vita blodkroppar.. Hoppas bara att det blir bättre med tiden! :)

2011-12-05 @ 18:16:57
Postat av: [lisabjernhagen]

Jag driver en alternativ blogg som fokuserar på alternativ musik och klädstil. En av Sveriges största inom området. Jo jag sjunger i ett metalband också. Dessutom har jag knallila hår. Jag lovar att jag bryter av i ditt vanliga bloggklickande! Ägna en sekund, you won't regret. :)

2011-12-18 @ 16:28:51
URL: http://lisabjernhagen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0