Tal på tid?

Jag har en sak jag inte förstår när det gäller att hålla tal på skolan...Varför ska det vara på tid? Vad fan ör det för poäng?..Jag skiter fullständigt i om mitt tal räcker i 2 minuter eller 10, så länge innehållet är bra..Men nä så tänker dom inte på skolan, utan där ska talet vara på tid och man måste hålla sig inom en viss tisram för att få godkänt..Tycker dom ska fokusera mer på att lyssna på talet och dess budskap istället för att se hur länge man pratar..Och ja, jag vet att dom bedömer talet också..Kanske bara jag som hetsar upp mig för att jag aldrig får ihop ett tal som räcker mer än 2 minuter..Men de är iaf bra tal tycker jag..Och jag vet att jag inte är den enda som hatar att dom tar tid på hur länge vi pratar..Men men skitsamma vi elever har lix ändå inte så mycket att säga till om när det gäller nationellt prov...Tur man gått ut snart iaf..
För övrigt så är viktor i stan på praktik, han kommer hem på torsdag..Så han är inte borta så länge, men de känns som en evighet..Screw tiden..

Kommentarer
Postat av: laura

du ska ju kunna förmedla innehållet på en viss tid :) senare då du jobbar kan man inte heller prata en halvtimme om nånting viktigt. syftet med det hela är att lära dej förmedla centrala punkter i båda korta och längre tal tider ;)ska ju vara intressant och inte bara fakta =) men jag är nöjd om det är över så fort som möjligt =P

2012-04-18 @ 13:20:35
URL: http://futuresakura.blogspot.com
Postat av: Patricia

jag hoppas mitt tal höll sig inom tidsramen! :P

2012-04-18 @ 22:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0